Wednesday 28 March 2012

KeSeDiHaNkU...


~✿..Aku melihat KEROSAKAN umat ini, aku cuba MEMPERBAIKINYA namun TIDAK MAMPU, lalu aku cuba memperbaiki masyarakat setempat..setelah waktu dilalui, masih banyak yang kurang, menyebabkan aku BERALIH kepada penduduk setempat untuk memperbaikinya, namun tidak banyak juga yang dapat DIIKHTIARKAN..akhirnya aku memulakan dengan KELUARGA.. barulah aku MEMAHAMI bahawa PERUBAHAN harus bermula dari DIRI SENDIRI nescaya berubahlah keadaan sekeliling..✿~

>>> Aku menyusun papan catur PEMIKIRAN..melihat kembali sejarah silam, buku sejarah dan sirah adalah RUJUKAN TERBAIK, untuk mendidik semangat di hati..dalam mengenal sejarah yang JUJUR dan teladan sirah, aku dapat mengenal siapa diriku, belajar..MENUNTUT ILMU..cukupkah sekadar itu? tidak cukup wahai diri..inilah diriku, kamu pula siapa dan bagaimana? yang penting, jagalah niat dan hati..(✿◠‿◠)

No comments:

Post a Comment